Mads Kristensen har en blogpost om et nyt patent, der er blevet tildelt Google. Det kan du også læse mere om hos TechCrunch. Kort fortalt går det ud på, at Google — tilsyneladende — har fået patent på noget, der tillader brugeren at trække indhold fra nettet, inklusiv annoncer, og selv sætte det sammen i […]
Computerworld vs. prioriteret indhold
Oprindeligt faldt jeg over en e-mail på DONA-maillisten om et nyt design hos Computerworld.dk — men så så jeg, at Kim Elmose har skrevet om det, så nu må jeg stå lidt i skyggen af ham…det går nok 🙂 Summa summarum: Computerworld går fra en ren kronologisk forside til en forside med prioriterede tophistorier, efter […]
Paneldebat med netchefer
Hvad kommer fremtiden til at bringe? Hvordan kan/skal medier bruge brugergenereret indhold? Og hvad med mashup? De spørgsmål, og mange flere, har du mulighed for at få svar på, når Update — en sammenlægning af Center For Journalistik og Efteruddannelse og Den Journalistiske Efteruddannelse — sammen med DONA — foreningen for online journalister — afholder […]
Wall Street Journal ændrer reglerne: Gratis adgang
En interessant tendens skyller indover de store amerikanske medier i øjeblikket: Gratis adgang. Mange af de store har opgivet den begrænsning, som betalt adgang skaber, muligvis på grund af, at folk alligevel kan finde informationerne og nyhederne på nettet alligevel, og nu følger Wall Street Journal, der har holdt betalingsskansen længe, også trop. Det har […]
Velkommen til medieblogger.dk
Ohøj! Ja, det første indlæg skal vel være en introduktion. Men i stedet for at gentage mig selv her, vil jeg hellere guide dig i retning af Om-siden, hvor du kan læse mere om denne blog og om mig. Jeg håber, du vil følge med. HUSK: Det er meget nemmere at følge med i, hvad […]