Hop til indhold
Medieblogger

Medieblogger

  • Artikler
    • Essays
  • Nyhedsbrev
  • Om/kontakt
  • Sparring

Ekstra Bladet henter digitale abonnenter med ‘super topics’

Udgivet den Udgivet 4. august 20191. august 2019 af Lars K Jensen

Emner, der både kan skaffe nye abonnenter og holde på de eksisterende.

Ny Amazon-stemme skal lyde som nyhedsoplæser

Udgivet den Udgivet 31. juli 201931. juli 2019 af Lars K Jensen

Ny Machine Learning-tilgang giver interessante muligheder med Amazons oplæsningsteknologi.

En mediebranche-intro til blockchain

Udgivet den Udgivet 31. juli 201929. juli 2019 af Lars K Jensen

Mange taler om blockchain. Men hvad er det – og hvad kan teknologien gøre for medierne?

Axel Springers udfordring: Journalistik i en digital forretning

Udgivet den Udgivet 5. juli 20192. juli 2019 af Lars K Jensen

En ting er, at digitalisere forretningen – men hvordan får man journalistikken med?

Chatbots ud, artikelbots ind

Udgivet den Udgivet 30. juni 201929. juni 2019 af Lars K Jensen

For nogle år siden var chatbots det nye. Nu er de på vej ud, mens robotjournalistikken buldrer frem.

Kan netaviser lære noget af Netflix’ brugerprofiler?

Udgivet den Udgivet 27. juni 201927. juni 2019 af Lars K Jensen

Profiler giver mulighed for personaliserede oplevelser, og at man kan isolere indholdet til børn. Bør online-aviserne gøre noget lignende?

DRs imponerende valggrafik er også god journalistik

Udgivet den Udgivet 27. juni 201920. juni 2019 af Lars K Jensen

De fortalte historier er så godt set, at de kunne have stået alene – og visuelt bliver de løftet til et andet niveau.

Er mikrobetaling død?

Udgivet den Udgivet 20. juni 20196. juni 2019 af Lars K Jensen

Blendle, en af de store bastioner for mikrobetaling, har valgt at droppe salg af enkeltartikler.

Tidlig kritik af Podcastindex

Udgivet den Udgivet 8. juni 20193. juni 2019 af Lars K Jensen

Er det længe ventede index en markedsmåling eller en fest for radiostationer?

The Guardians vej fra minus til plus med donationer

Udgivet den Udgivet 14. maj 201914. maj 2019 af Lars K Jensen

I starten af maj måned kunne The Guardian løfte sløret, at de var lykkedes med det, de færreste nok havde troet, de kunne: Via en stærk treårsplan vendte de to årtier med underskud til et overskud, drevet af færre udgifter (selvfølgelig) og donationer fra deres støtter. Jeg har skrevet om forandringen hos Kommunikationsforum – og […]

Er de sociale platforme mon ved at indse, at ikke alt skal tælles?

Udgivet den Udgivet 23. april 201923. april 2019 af Lars K Jensen

Vores interaktioner skal ikke længere være styret af, hvor mange interaktioner, der allerede har været.

Rækkevidde er ikke, hvad det har været

Udgivet den Udgivet 20. juni 201915. april 2019 af Lars K Jensen

Engang var det platformenes sikre kort. Sådan er det ikke længere.

Navigation til indlæg

Forrige side Side 1 … Side 3 Side 4 Side 5 … Side 63 Næste side
Den seneste håndfuld:
  • Derfor læser jeg Kindle-bøger på iPad Mini
  • Annoncer og coronavirus: It’s complicated
  • Kommer platformene styrket ud af krisen?
  • …men forstår brugerne grafen?
  • Coronavirus: Derfor er det svært at tjene penge på annoncer

Medieblogger udgives af Lars K Jensen.

Var det noget med en tilfældig artikel?

En stor del af min motivation for at skrive her er, at jeg kan se, indholdet bliver læst. Derfor skal du acceptere, at jeg bruger Google Analytics. Privatlivstekst
© 2021 Medieblogger Kører på CoBlocks
  • Ophavsret, licens og links