Emner, der både kan skaffe nye abonnenter og holde på de eksisterende.
Ny Amazon-stemme skal lyde som nyhedsoplæser
Ny Machine Learning-tilgang giver interessante muligheder med Amazons oplæsningsteknologi.
En mediebranche-intro til blockchain
Mange taler om blockchain. Men hvad er det – og hvad kan teknologien gøre for medierne?
Axel Springers udfordring: Journalistik i en digital forretning
En ting er, at digitalisere forretningen – men hvordan får man journalistikken med?
Chatbots ud, artikelbots ind
For nogle år siden var chatbots det nye. Nu er de på vej ud, mens robotjournalistikken buldrer frem.
Kan netaviser lære noget af Netflix’ brugerprofiler?
Profiler giver mulighed for personaliserede oplevelser, og at man kan isolere indholdet til børn. Bør online-aviserne gøre noget lignende?
DRs imponerende valggrafik er også god journalistik
De fortalte historier er så godt set, at de kunne have stået alene – og visuelt bliver de løftet til et andet niveau.
Er mikrobetaling død?
Blendle, en af de store bastioner for mikrobetaling, har valgt at droppe salg af enkeltartikler.
Tidlig kritik af Podcastindex
Er det længe ventede index en markedsmåling eller en fest for radiostationer?
The Guardians vej fra minus til plus med donationer
I starten af maj måned kunne The Guardian løfte sløret, at de var lykkedes med det, de færreste nok havde troet, de kunne: Via en stærk treårsplan vendte de to årtier med underskud til et overskud, drevet af færre udgifter (selvfølgelig) og donationer fra deres støtter. Jeg har skrevet om forandringen hos Kommunikationsforum – og […]
Er de sociale platforme mon ved at indse, at ikke alt skal tælles?
Vores interaktioner skal ikke længere være styret af, hvor mange interaktioner, der allerede har været.
Rækkevidde er ikke, hvad det har været
Engang var det platformenes sikre kort. Sådan er det ikke længere.