Den stigende brug af automatisering understreger behovet for, at journalister bliver bedre til at samarbejde og forstå teknologien. Et nyt kursus handler om netop det.
Endnu et forsøg på auto-tagging i #dkmedier
Ritzau er i gang med at bygge den robot, der skal løse et stort problem i den danske mediebranche. Når det er løst, venter de næste udfordringer for medierne.
Sådan kan man også tale til sine adblockere
Læg “fy, fy, skamme” på hylden og anerkend i stedet, at nogle af dine brugere har truffet et valg – og peg dem et andet sted hen, hvor du kan tjene på dem.
Salg og journalistik smelter sammen
Skiftet til abonnementer betyder, at journalister går mere og mere op i, hvordan deres indhold kan hjælpe med at skaffe abonnenter.
Tør medierne også tilbyde ‘Incognito Mode’?
Flere og flere steder kan vi gå “incognito” og beskytte vores privatliv. Men ikke hos medierne.
Derfor skal du have “nofollow” på links i kommentarerne
Hvis du ikke er forsigtig, kan dit website eller medie blive brugt til at hjælpe andre i kampen om de gode Google-pladser.
Læseanbefalinger til juleferien
Jeg spurgte, I svarede. Her er anbefalingerne til gode bøger om teknologi-, internet- og computer-historie.
Dem, der innoverer, skal også implementere
Det er fristende at lave innovationscentre, men hvad nytter det, hvis det ikke kan implementeres?
Er Spotify fremtidens podcast-platform?
En af de store udfordringer indenfor podcasting er, at det som lytter er svært at finde, og som podcaster er svært at blive fundet. Spotify sætter nu algoritmerne på sagen.
Google lancerer personaliserede nyheder på lyd
Google har netop annonceret, at de tager nyhedsindholdet på deres digitale assistent til det næste niveau
Journalisterne skal ikke være bange for maskinerne
Vi mennesker har i mange år været bekymret for, hvad maskinernes fremmarch vil betyde for os – og hvor meget nyt, vi nu skal kunne. Men historien lærer os, at maskinerne ikke erstatter os. De gør os bedre.
Kampen om dataene og trafikken anno 2019
Flere medier vil fravriste Google og Facebook pladsen som der, vores nyhedsrejse starter. Det handler om penge, og det handler om data. Men hvor meget siger vores medieforbrug om os som mennesker og forbrugere?