Hop til indhold
Medieblogger

Medieblogger

  • Artikler
    • Essays
  • Nyhedsbrev
  • Om/kontakt
  • Sparring

DMJX tester kursus i robotjournalistik

Udgivet den Udgivet 20. februar 202019. februar 2020 af Lars K Jensen

Den stigende brug af automatisering understreger behovet for, at journalister bliver bedre til at samarbejde og forstå teknologien. Et nyt kursus handler om netop det.

Endnu et forsøg på auto-tagging i #dkmedier

Udgivet den Udgivet 27. januar 202027. januar 2020 af Lars K Jensen

Ritzau er i gang med at bygge den robot, der skal løse et stort problem i den danske mediebranche. Når det er løst, venter de næste udfordringer for medierne.

Sådan kan man også tale til sine adblockere

Udgivet den Udgivet 24. januar 202024. januar 2020 af Lars K Jensen

Læg “fy, fy, skamme” på hylden og anerkend i stedet, at nogle af dine brugere har truffet et valg – og peg dem et andet sted hen, hvor du kan tjene på dem.

Salg og journalistik smelter sammen

Udgivet den Udgivet 24. januar 202015. januar 2020 af Lars K Jensen

Skiftet til abonnementer betyder, at journalister går mere og mere op i, hvordan deres indhold kan hjælpe med at skaffe abonnenter.

Tør medierne også tilbyde ‘Incognito Mode’?

Udgivet den Udgivet 11. december 201911. december 2019 af Lars K Jensen

Flere og flere steder kan vi gå “incognito” og beskytte vores privatliv. Men ikke hos medierne.

Derfor skal du have “nofollow” på links i kommentarerne

Udgivet den Udgivet 10. december 201910. december 2019 af Lars K Jensen

Hvis du ikke er forsigtig, kan dit website eller medie blive brugt til at hjælpe andre i kampen om de gode Google-pladser.

Læseanbefalinger til juleferien

Udgivet den Udgivet 5. december 20195. december 2019 af Lars K Jensen

Jeg spurgte, I svarede. Her er anbefalingerne til gode bøger om teknologi-, internet- og computer-historie.

Dem, der innoverer, skal også implementere

Udgivet den Udgivet 8. december 20192. december 2019 af Lars K Jensen

Det er fristende at lave innovationscentre, men hvad nytter det, hvis det ikke kan implementeres?

Er Spotify fremtidens podcast-platform?

Udgivet den Udgivet 8. december 201921. november 2019 af Lars K Jensen

En af de store udfordringer indenfor podcasting er, at det som lytter er svært at finde, og som podcaster er svært at blive fundet. Spotify sætter nu algoritmerne på sagen.

Google lancerer personaliserede nyheder på lyd

Udgivet den Udgivet 21. november 201920. november 2019 af Lars K Jensen

Google har netop annonceret, at de tager nyhedsindholdet på deres digitale assistent til det næste niveau

Journalisterne skal ikke være bange for maskinerne

Udgivet den Udgivet 24. januar 202018. november 2019 af Lars K Jensen

Vi mennesker har i mange år været bekymret for, hvad maskinernes fremmarch vil betyde for os – og hvor meget nyt, vi nu skal kunne. Men historien lærer os, at maskinerne ikke erstatter os. De gør os bedre.

Kampen om dataene og trafikken anno 2019

Udgivet den Udgivet 6. november 20195. november 2019 af Lars K Jensen

Flere medier vil fravriste Google og Facebook pladsen som der, vores nyhedsrejse starter. Det handler om penge, og det handler om data. Men hvor meget siger vores medieforbrug om os som mennesker og forbrugere?

Navigation til indlæg

Forrige side Side 1 Side 2 Side 3 … Side 63 Næste side
Den seneste håndfuld:
  • Derfor læser jeg Kindle-bøger på iPad Mini
  • Annoncer og coronavirus: It’s complicated
  • Kommer platformene styrket ud af krisen?
  • …men forstår brugerne grafen?
  • Coronavirus: Derfor er det svært at tjene penge på annoncer

Medieblogger udgives af Lars K Jensen.

Var det noget med en tilfældig artikel?

En stor del af min motivation for at skrive her er, at jeg kan se, indholdet bliver læst. Derfor skal du acceptere, at jeg bruger Google Analytics. Privatlivstekst
© 2021 Medieblogger Kører på CoBlocks
  • Ophavsret, licens og links