Samvirke vil slå igennem digitalt og søger en altmulig-journalist

Opgaven er ambitiøs: At få Samvirkes brede gennemslag, anerkendte indhold og store troværdighed til at slå igennem digitalt i lige så høj grad, som det er tilfældet på print.

Det er den beskedne opgave, du bliver stillet overfor, hvis du får jobbet som den ‘journalist og hurtigløber’, COOPs medlemsblad Samvirke søger.

Everything Counts

Når jeg læser opslaget, skal jeg da love for, at det lyder som en ambitiøs opgave:

  • Du skaber og leverer selv hver dag ny journalistik til digitale platforme og SoMe
  • Du går forrest ved at producere troværdigt kvalitetsindhold, der fungerer på digitale præmisser
  • Du inspirerer journalister og grafikere på redaktionen til at print og digitalt befrugter hinanden
  • Du arbejder kreativt med alle tænkelige formater: Tekst, billede, video, infografikker etc.
  • Du får indholdet ud at løbe viralt, på SoMe, organisk og betalt, især målrettet nye og unge læsere
  • Du finder nye digitale partnerskaber og legekammerater for Samvirke
  • Du bidrager til at digital trafik også bliver til digital indtjening

For mig lyder det mere som opgaver, man har et team til – for der er mange forskellige opgaver der. Indholdsproduktion, sociale medier, grafikker (som man så godt nok kun skal “inspirere til”), mange formater, mere sociale medier – og så skal man også lige finde partnerskaber.

For mig lyder det som om, man har taget alle de behov, man har hos Samvirke og puttet dem i ét jobopslag. I den (naive, hvis du spørger mig) tro, at det kan en person sagtens klare.

Derudover skal vedkommende forstå “både printmedier og digitale platforme, deres styrker og svagheder” i dybden – og få dem til at fungere sammen.

Og så optræder ordet ‘HTML5’ søreme også i teksten.

Jeg ved intet andet om stillingen, end der står i opslaget, men det virker som om, Samvirke pludselig har fået travlt med at skulle blive digitale, så nu skal den bare have fuld gas. Og det kan én person klare, mener man. (PS: Og så er det der HTML5 vist fremtiden.)

Det kan selvfølgelig også være, det er en eksisterende stilling, og at vedkommende har fundet nye udfordringer. I så fald vil jeg gerne hilse på vedkommende, for det er en arbejdsbeskrivelse, der er en OL-guldvinder værdig.

Just Can’t Get Enough?

Hvis det ikke har skræmt dig, og du er frisk på udfordringen, kan du ? søge stillingen på mediajob.dk. Du har indtil kl. 23:59 den 31. oktober.

Skriv et svar