Analytiker: Nye annonceformater er altafgørende for Facebook-aktien

De fleste ved formentlig, at Facebook-aktien klarer sig…mindre godt. I skrivende stund ser Facebook-aktiens liv indtil videre således ud på Yahoo Finance (klik på grafen for større version):

Se Facebook-aktien på Yahoo Finance

I fredags, den 31. august, kunne The Wall Street Journal således berette, at Facebook-aktien ramte et nyt bundniveau (WSJ: ‘Facebook Shares Hit New Lows’). Kursen lød på $18.06, det er 53 procent under oprindelige IPO-pris på $38.

Hos Bank of America forklarer analytiker Justin Post, at nye annonceformater er af en helt afgørende karakter:

[…] on the plus side, he noted the potential for new advertising formats to help drive revenue growth next year.

“We remain constructive on FB’s opportunity to drive an acceleration in revenue growth from new ad formats,” Mr. Post wrote Friday. “We see the success of new ad formats as paramount for the stock.”

Det er af denne grund, at Facebook angiveligt vil gøre det muligt for annoncører at nå brugerne via e-mail og telefon (InsideFacebook: ‘Facebook to allow ad targeting by email, user ID and phone number’).

Herudover vil Facebook også give administratorer af Pages/Sider med mere end 5.000 ‘likes’ mulighed for at kunne målrette sine budskaber endnu mere (ComON: ‘Ny Facebook-funktion: Lav opdateringer der kun bliver set af single-piger’). En feature der formentlig vil være med til at sløre grænsen mellem annoncering og kommunikation.

Kort fortalt ser det ud til, det bliver sjovere at være annoncør på Facebook. Om det bliver lige så sjovere at være bruger afhænger måske af, hvad man synes om direkte målrettet markedsføring.

2 thoughts on “Analytiker: Nye annonceformater er altafgørende for Facebook-aktien

  1. Pingback: Medieblogger
  2. Pingback: Lars K Jensen

Skriv et svar