Dansk bog om Twitter på gaden i august 2009

Via Karen Mardahls tweet ser jeg, at der snart kommer en dansk bog om Twitter, med den passende titel “Twitter – Massekommunikation på 140 tegn“.

Bogen er skrevet af Jacob og Natasha Friis Saxberg, er på 100 sider (er jeg den eneste, der synes, det kunne have været sjovere med 140 sider? :-)) og udkommer i august måned 2009. Når den er ude, kan du købe den for 100 kroner (forventet pris) hos Forlaget Libris, der udgiver bogen.

Libris skriver om bogen:

Twitter er i fuld fart ved at blive en vigtig social teknologi på linje med Facebook, YouTube og lignende. Så vigtig er Twitter i det globale mediebillede, at den amerikanske regering under Iran-krisen bad selskabet bag Twitter om at vente med at opgradere websitet, fordi det ville betyde, at millioner af iranere ville miste en mulighed for at kommunikere med omverdenen på nettet. En søgning på Twitter på danske søgemaskiner giver næsten 2 millioner hits. Globalt er det over 600 mio. hits.

Twitter er et meget effektivt socialt kommunikationsværktøj, som bl.a. var en vigtig del af Barack Obamas valgkamp. Twitter er en slags webbaseret SMS, hvor du maksimalt har 140 tegn til at kommunikere. Det giver en helt ny kommunikationsform som både virksomheder, private, politikere og foreninger kan drage nytte af.

Natasha Friis Saxberg og Jacob Friis Saxberg er begge aktive Twitter-brugere og står bag denne første danske bog om Twitter.

📨 Få Medieblogger mandag middag

Tilmeld dig nyhedsbrevet. Så får du en mail mandag kl. 12, hvis der er nye artikler på Medieblogger.

7 kommentarer til “Dansk bog om Twitter på gaden i august 2009

  1. Pingback: Lars K Jensen
  2. Pingback: Lars K Jensen

Skriv et svar