BT blokerer for folk, der blokerer for annoncer

BT.dk vil nu ikke længere finde sig i, at folk besøger deres website (som formentlig som os er afhængig af annoncekroner) med en såkaldt “adblocker” installeret, der forhindrer annoncer på websites i at blive vist.

Besøger man BT’s website med en adblocker lander man på denne side og mødes af teksten:

Kære bruger

Vi kan se, at din computer har en adblocker installeret, som gør at vi
ikke kan vise dig vores annoncer på websitet.

Vi kan kun give dig gratis journalistisk kvalitetsindhold,
hvis vi har annoncer på vores websites, for de betaler i høj grad de
omkostninger, der er forbundet med at drive et website. Hvis
annoncerne bliver fjernet, forsvinder vores indtægtsgrundlag, og så
vil vi ikke kunne blive ved med at tilbyde dig gratis nyheder på
www.bt.dk

Hvis du afinstallerer adblockeren, er du naturligvis mere end
velkommen tilbage til vores website.

Har du spørgsmål eller kommentarer er du meget velkommen til at
kontakte os på btwebmaster@bt.dk

Med venlig hilsen

B.T.

Dette er ret interessant, og udspringer uden tvivl af alt den snak, der har været omkring AidOnline-sagen, der har betydet, at nogle mediechefer nu har fået øjnene op for, at man faktisk kan blokere for de personer, der enten vil blokere for ens annoncer eller vise nogle andre i stedet.

Men også interessant, at BT lukker for adgang for folk, der “snylter” på deres website, mens de sidder i en koncern der raskvæk kopierer andre menneskers arbejde.

Opdatering @ 15:56
Via Lisa Risagers screenshot kan jeg se, at berlingske.dk også har spærret for adgang med annonceblokering.

8 thoughts on “BT blokerer for folk, der blokerer for annoncer

  1. Pingback: systemaddict ~
  2. Lars, hold nu op:
    “Men også interessant, at BT lukker for adgang for folk, der “snylter” på deres website, mens de sidder i en koncern der raskvæk kopierer andre menneskers arbejde.”

    Er det muligt at lave integrationen til facebook med deres egen api på anden måde end den som I har lavet, vil BT ikke ligne den næsten 100% under alle omstændigheder, i er jo samme type, samme integrationsform osv….. Så vis lidt storsind, vær glad for at I har kunnet inspirere et andet medie til at hoppe med på facebook connect vognen, tror ikke du kan sammenligne denne aidonline sag med BT’s facebook connect integration, det er for latterligt at du skal promovere det i hvert andet indlæg du laver på din ellers udemærket blog :-)

  3. Pingback: Linse Daugaard ~
  4. Pingback: migger ~
  5. Hej Bent

    En ting er, at Berlingske laver Facebook Connect-integration – det skal de være i deres gode ret til – det er jo også i vores interesse, at så mange danskere som muligt Facebook.

    Men når der er tale om regulær kopiering (kig på billedsammenligningen med de to kodestykker), så synes jeg, det krydser en grænse.

    En stor del af koden er skrevet fra bunden, og bruger ikke FBML (http://twitter.com/larskjensen/status/1961860075) – og derfor var koden nem at genkende for vores udviklere.

    Og så har jeg ikke promoveret det i hvert andet indlæg – mig bekendt har jeg ikke omtalt det siden indlægget om Facebook Connect-integrationen.

Skriv et svar