Freeway kommer ind i mediemarkedet med penge på lommen

Hos MediaWatch kan man læse, at Freeway har øget indtjeningen med 50 procent:

Hovedparten af indtægten stammer fra Dating.dk, men også Arto, Trendsales og danmarkbynight.dk.er gået frem i indtjening det seneste år. Det skriver Computerworld.

Indtjeningen før skat var på 30,6 millioner kroner, en smule mere end selskabet selv forventede. Efter skat er der tale om en stigning på 49 procent i indtjeningen efter skat.

Jeg tvivler på, at mange andre virksomheder, der er repræsenteret i mediemarkedet, kan prale med gode tal?

📨 Få Medieblogger mandag middag

Tilmeld dig nyhedsbrevet. Så får du en mail mandag kl. 12, hvis der er nye artikler på Medieblogger.

2 kommentarer til “Freeway kommer ind i mediemarkedet med penge på lommen

  1. I princippet enig, Lars. Men når man tænker på, at Morten Wagner selv går rundt og fortæller, hvor stor en del af den danske trafik og antal sidevisninger, de sidder på (mener det er omkring 40 % af alle sidevisninger), så er 30 mio. kroner faktisk ikke særlig god performance.

    Annonceomsætningen iflg. FDIM i 2006 var på ca. 1,8 MILLIARD KRONER online. Siden er den vel steget med 20-25 procent. Set i det lys er Freeways performance med den selverklærede markedsdominans i mine øjne skuffende.

    Nogle gange kan jeg godt savne, at folk forsøger at komme lidt bagom tallene, der slynges ud til højre og venstre.

  2. Enig, men jeg synes nu stadig, at det er fint at opleve en stigning på 49 procent i sin indtjening.

    Jeg er til gengæld helt enig i, at vi mangler at komme bagom tallene!

    // Lars

Skriv et svar